Vahvuuksiini asiakaspalvelutyössä kuuluu , avoimuus ja luovuus.
Jokainen kohtaaminen on erilainen, jossa tulee huomioida asiakkaan yksilölliset
tarpeet. Olen huomannut, että asiakaspalvelutyössä minun on helppo asettua myös
asiakkaan asemaan.
Luovuutta ei ehkä usein ensimmäisenä asiana liitetä asiakaspalveluun,
tai että se olisi siinä tarpeellinen ominaisuus. Mutta minusta se piirre on
hyödyllinen. Ihmisillä on lukuisia kokemuksia asiakaspalvelu- ja
myyntitilanteista. Heillä on siis myös tiettyjä oletuksia myyjän
toimintatavoista ja lisäksi kokemuksia huonoista ja vastenmielisistä
kohtaamisista. Joukosta erottumiseen, positiivisen kokemuksen luomiseen ja
kaupan aikaansaamiseen siis tarvitaan luovaa ja erilaista näkemystä. Mielestäni
yhtä ja oikeaa mallia asiakaskohtaamiselle ei siis ole olemassa, vaan täytyy
osata heittäytyä, olla luova ja ymmärtää että jokainen asiakas on yksilö.
Heikkouksiini kuuluu kärsimättömyys ja pieni stressinsietokyky, jos en osaa palvella asiakasta hänen haluamalla tavalla, menen usein lukkoon ja alan sählääämään ja sönköttämään. Pitäisi opetella pitämään pää kylmänä, ettei paniikki välity asiakkaalle asti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti